23948sdkhjf

Gossistgigant samlede leverandører og medarbejdere til speeddating

Alle Ahlsells danske medarbejdere og repræsentanter for flere end 50 leverandører var samlet for blandt andet at diskutere, hvordan parterne sammen kan drive nye initiativer i markedet

Udvikling til glæde for kunderne i Ahlsell.

Det var omdrejningspunktet, da Ahlsell Danmark - der har overtaget virksomheden Sanistål, og som er en del af Nordens største distributør af blandt andet værktøj, stål, VVS- og elartikler til byggebranchen og industrien - fredag den 24. maj havde inviteret hele 53 leverandører og samtlige danske medarbejdere til et stort arrangement i Aalborg.

Her var både faglige indlæg fra virksomheder som Grohe, Tibnor og Milwaukee samt mulighed for at bevæge sig rundt til de mere end 60 stande, der fortrinsvis var besat af de mange leverandører. Ydermere bød programmet på flere end 260 speeddates, hvor leverandører og Ahlsells kundevendte medarbejdere sammen skulle drøfte salgsaktiviteter og muligheder for at drive nye initiativer i markedet.

- Det var en fantastisk dag, hvor vi fik skabt et stærkt afsæt for det fremtidige samarbejde med mange af vores leverandører. Det er ingen hemmelighed, at vi har store ambitioner på det danske marked, og vi ser det som helt afgørende, at vi sammen med strategiske leverandører stiller skarpt på kompetencer, sortimenter, kundeværdi, fælles potentialer og vækstmuligheder i forhold til vores nye Ahlsell-setup i Danmark. For at skabe vækst og opnå en styrket position i markedet skal vi have den samme stærke, faglige viden om produkterne, en fælles forståelse for kunderne og udveksle strategiske indsigter, siger CEO Claudio Christensen fra Ahlsell Danmark i en pressemeddelelse.

- Derfor var vores speeddatingevent også rigtig interessant. Speeddating handler normalt om at se, om der er kemi mellem mennesker – og her må vi sige, at kemien var helt i top. Både vi som forhandler og leverandørerne har jo et fælles mål om at skabe løsninger til glæde for vores kunder, og der blev vendt enormt mange spændende ting og ideer, som vi nu skal hjem og følge op på, fortsætter han.

I begyndelsen af april ændrede Ahlsell navnet på sine 24 danske håndværkerbutikker, som sælger til håndværksbranchen og industrien, fra Sanistål til Ahlsell som led i koncernens store offensiv på det danske marked. Ahlsell har taget en række initiativer, der forbedrer servicen og købsoplevelsen i butikkerne og online for at udfordre konkurrenterne, og koncernen har ambitioner om to til tre opkøb i Danmark om året.

Arrangementet i Aalborg var også første gang siden det nye setup trådte i kraft, at alle medarbejdere fra Ahlsell Danmark var samlet – herunder medarbejderne fra KJV og Bacher Work Wear, som Ahlsell har overtaget.

Ahlsell Danmark

  • Ahlsell Danmark er en del af den svenske Ahlsell Group, der har en omsætning på cirka 50 mia. svenske kr.
  • Koncernen har næsten 8.000 medarbejdere og flere end 300 håndværkerbutikker i Danmark, Sverige, Norge, Finland, Estland, Letland, Litauen og Polen.
  • I Danmark har Ahlsell 26 butikker og 11 selvbetjeningsbutikker i Danmark.
  • Virksomheden er leverandør af stål og metaller, VVS og VA, beslag og sikring, værktøj, teknik, elteknik, befæstelse, kemi, køleteknik og forbrugsvarer samt personligt udstyr.
Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125