23948sdkhjf

Vækstambitioner skubber gang i yderligere organisationsudvikling hos Damstahl

Den rustfri stålgrossist ændrer nu i organisationen.

- Den eksisterende strategi skabte vi i sommeren 2019, hvor vi satte os en målsætning om at vækste med 50 procent frem mod 2023. Det nåede vi, og nu arbejder vi på en ny strategi, der skal sikre, at vi når i mål med en endnu mere progressiv og global forretningsudvikling. Det kræver yderligere fokus, fortæller Damstahls group CEO, Michael Lund.

Damstahls skærpede indsats gennem de senere år på food-, pharma- og industriområdet har båret frugt i form af aftaler om leverancer til en række større projekter over de kommende år. Disse projekter kræver fuld fokus gennem hele værdikæden.

Samtidig skal der bygges videre på det eksisterende fundament inden for de relaterede produktgrupper fittings, flanger og flow, samlet benævnt Flow Components. Til sikring af dette er Anders Jensen udnævnt til commercial director for Flow Components og får i sin nye rolle tilknyttet stærke og erfarne kapaciteter på både salgs- og indkøbssiden.

- Jeg glæder mig til sammen med kollegerne i mit nye team at gøre en positiv forskel i dette segment, som er i stærk vækst i vores branche. At Damstahl allerede har etableret et setup i logistik, som kan understøtte den samlede proces, giver os et godt afsæt, og så ser jeg også frem til at arbejde med mulighederne for at udnytte synergier med produktionsselskaberne i Neumo Ehrenberg-gruppen, som Damstahl jo er en del af, lyder det fra Anders Jensen.

Anders Jensen har været i Damstahl siden 2010, først som en del af salgsteamet og de senere år som digital & marketing director, hvor han har været en af drivkræfterne bag udviklingen af Damstahls e-commerce-platform og den digitale udvikling, som blandt andet har ledt til, at Damstahl nu for andet år i træk er med i finalen til E-handelsprisen – endda indenfor to kategorier.

Ambitioner og høje forventninger

Den dobbelte nominering til E-handelsprisen er et konkret udtryk for erhvervslivets anerkendelse af Damstahl-gruppens målrettede indsats på dette felt, hvor Damstahl fastholder en ambition om at være branchens førende.

- Heldigvis er vi sikret ikke bare kontinuitet, men også en fortsat ambitiøs og fagligt understøttet videreudvikling både indenfor E-commerce, digital udvikling og marketing, idet kolleger fra netop disse områder træder ind og overtager det fremtidige ansvar, fortæller Michael Lund.

Søren Talbo Dahl er udnævnt til group E-commerce & digital manager, mens Martin Hed træder ind i rollen som group marketing manager.

- Både Søren og Martin har de seneste år opbygget en god portion brancheerfaring og besidder samtidig faglige og personlige egenskaber, der går perfekt i spænd med Damstahls strategi og de værdier, som danner grundlaget for den udviklingsproces, de nu kommer til at stå i spidsen for på hver sit felt. At de så også begge har et naturligt drive, er med til at løfte forventningerne endnu højere, slutter Michael Lund.

Se nøgletal for:
Læs mere om: råvarer
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.721