23948sdkhjf
Del siden
Annonce

Fra papir og tegninger til digital styring

MS UniTek har, som mange andre, været drevet af store mængder papirprints, dueslag for overblik og ikke mindst en god hukommelse til at holde styr på ordrerne; papirer blev væk og opgaver glemt. I dag gør MS UniTek brug af en digital løsning til at planlægge produktionsordrerne, og virksomhedens arbejdsprocesser er effektiviseret. Det giver bedre overblik, færre “ildebrande” og tilfredse kunder, når ordrerne bliver leveret til tiden.

MS UNITEK producerer landbrugsprodukter som f.eks. lækage-sikringssystemer og lignende smedearbejde for diverse virksomheder. Virksomheden har i mange år styret deres produktion ved hjælp af papir og blyant, mens administrationen har brugt et selvskabt system i Excel til udregning af priser, tilbud m.v. “Resten havde vi i hovedet,” fortæller Martin Sørensen, ejer af MS UniTek. Det var tydeligt for Martin, at det ikke var ret optimalt på den lange bane.

Fra papir til digital struktur

I efteråret 2021 fik Martin anbefalet TRACELINK af en ny medarbejder. Han havde før forsøgt at digitalisere forretningen, men havde brændt sig på et system, der ikke levede op til deres forventninger: "Det var det rene spild af tid - og den tid har man ikke, når man samtidig skal holde forretningen kørende,” pointerer Martin. Han var derfor ikke særligt begejstret over, at skulle starte forfra med et nyt system. Heldigvis  gik han med til et demo møde, hvor han fik Tracelink præsenteret. For bedre at kunne tilrettelægge arbejdsopgaver og give kunderne en pålidelig leveringsdato, havde Martin et ønske om at få:

  1. Et bedre overblik over ordremængden.
  2. En nem måde at oprette ordrer på.
  3. Et hurtigt overblik over maskinernes kapacitet. 

Dét overblik har Martin fået i Tracelink. 

Produktionsstyring

Siden foråret 2022 har MS UniTek brugt Tracelink til produktionsstyring, hvorfor Martin i dag har fuldkommen styr på sine ordrer samtidig med, at der er skabt større transparens mellem ledelse og medarbejdere. Martin har udstyret hver maskine i produktionshallen med en tablet, der har adgang til Tracelink, hvor man kan se den enkelte maskines opgaver. I hallen har han også hængt en storskærm op med Tracelinks kontrolpanel, der viser ordrernes vej gennem produktionen og gør det nemt for medarbejderne at overskue, hvilke opgaver der venter på dem. “Det er fandme smart!” siger Martin.  Alle medarbejdere ved nu præcist, hvad de skal gå i gang med, og dét har sparet virksomheden en masse tid. Det betyder nu, at medarbejderne både bruger mindre tid pr. ordre og at tiden bruges mere effektivt - da alle medarbejdere kan se, hvilke opgaver der mangler at blive udført.

Martin kender nu også produktionstiden, så han kan give kunderne en pålidelig leveringsdato, han får produceret varerne hurtigere og kan håndtere flere ordrer end før, han fik Tracelink. Martin undgår også, at ordrer falder ned ‘mellem to stole’ eller bliver glemt. ”Hold op, hvor er jeg glad for, at vi valgte Tracelink. Nu har vi fået et system, der virker,” afslutter Martin.

Læs hele kundecasen på vores hjemmeside.

Tracelink ApS
Brunbjergvej 3
8240 Risskov
Århus Kommune
Danmark
CVR nummer: DK25705823

Kontaktperson

Peter Dreyer
Direktør, Salgschef
+45 70261001 2 pd@tracelink.dk

Send til en kollega

0.047