23948sdkhjf

Kemppi har succes med partnerskaber

Svejseproducenten har styrket rådgiverrollen og forhandlernettet via premium-aftaler.

Kemppi Danmark har fået succes med en strategi, som gør op med det mere traditionelle salg af svejsemaskiner og tilbehør.

Ambitionen er, at Kemppi i højere grad skal udfylde en konsulentrolle i forhold til markedet, hvor der er øget behov for svejseteknisk rådgivning og support.

Som et første skridt i strategien blev organisationen internt styrket med ansættelsen af tre svejsespecialister til at assistere kunderne med kvalificeret rådgivning og support.

Herefter blev der i efteråret 2015 etableret et Kemppi svejseværksted med testfaciliteter i Lindø Industripark.

- Ideen med at have et centralt placeret værksted er, at kunderne uforstyrret af det daglige vil kunne få en produktgennemgang eller for eksempel få vendt en aktuel svejseproblematik med vores svejsetekniker. Og det er en mulighed, som mange er glade for at gøre brug af, siger Kemppis salgschef Kenneth Pedersen.

Nye Premium Partnere
Som led i strategien er der også sket en forandring i forholdet til forhandlerne af Kemppis svejseudstyr.

Kenneth Pedersen forklarer, at det typiske billede af svejseproducentens danske forhandlernetværk var, at de havde flere forskellige svejsefabrikater på hylderne og dermed ikke den detaljerede viden om Kemppis svejseløsninger, hvilket den nye struktur med større fokus på konsulent- og rådgiverrollen forudsatte.

Det blev der gjort op med i 2016, idet Kemppi foruden deres "gamle partner", Rønde Industriteknik, valgte at indgå premium partner-aftaler med KJV og Jydsk Værktøj. 

Tættere kontakt
Premium partner er en konstruktion, hvor man i samarbejdet udelukkende forhandler svejseudstyr fra Kemppi, og hvor man i tæt gensidig dialog servicerer markedet med udgangspunkt i en indgående viden om produkter og løsninger.

- Med vores Premium Partner aftaler har vi svejsemontører og specialister, som kan køre ud og servicere kunderne, når behovet er der, siger Kenneth Pedersen.

Han tilføjer, at de allerede nu kan se strategien bære frugt.

- Vi har fået en tættere kontakt med eksisterende kunder, og der er en markant tilgang af nye virksomheder.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.35