23948sdkhjf

Nyt magasin stiller skarpt på plast

Fra 2017 udgiver Nordiske Medier et nyt industrimagasin med fokus på den danske plastsektor.
Nordiske Medier udgiver 3. februar 2017 for første gang Magasinet Plast, som er et nyt journalistisk magasin om den danske plastbranche.

Magasinet Plast er et uafhængigt medie og udgives fremover fire gange om året - gratis i 4.500 eksemplarer. Magasinet sendes direkte til alle beslutningstagere og aktører i og omkring den danske plastbranche.

Magasinets formål er gennem konstruktiv og også kritisk journalistik at styrke dialogen i og udviklingen af den danske plastbranche. Magasinet Plast vil gå tæt på livet i de danske plastvirksomheder og tæt på de fagfolk, det hele handler om både i produktionen og på direktionsgangene.

- Vi tager temperaturen på plastbranchen, beskriver de nyeste løsninger og tendenser og kigger ind i industriens fremtid. Vi går i dybden med produktionen og de tekniske temaer, men vi kigger også i et bredt perspektiv på felter som plast og design, plast og miljø, plast i byggeriet, genanvendelse og uddannelse. Vi glæder os til at følge plastbranchen helt tæt på, siger Anne Kraufeldt, redaktør på Magasinet Plast.

Hun ser sammen med magasinets redaktion frem til samspillet med de mennesker og virksomheder, som er grundstoffet i en Danmarks mest innovative industrier.

Samspil med brancheorganisation
Brancheorganisationen Plastindustrien har valgt at bruge Danmarks nye plastmagasin som middel til at styrke dialogen med Plastindustriens medlemmer og industrien som helhed.

- Vi ser det som en stor fordel for branchen, at Nordiske Medier ønsker at investere journalistiske ressourcer, så der kommer endnu mere fokus på danske plastvirksomheder. Der er rigtig mange interessante branchehistorier om for eksempel produktudvikling og spændende samarbejdsrelationer, som bare venter på at nå ud til et større publikum, og det medvirker Magasinet Plast til, siger Thomas Drustrup, administrerende direktør i Plastindustrien.

Organisationen bakker derfor op om det nye magasin, som Plastindustrien vil udnytte som ny platform til direkte kommunikation med medlemmerne.

- Jeg er sikker på, at vores medlemmer tager positivt mod Magasinet Plast, og det er også årsagen til, at vi har valgt at støtte aktivt op om initiativet. Udover at magasinet kommer til at skabe mere generel omtale af plastbranchen, så ser vi det også som en direkte kommunikationskanal mellem Plastindustrien og vores 230 medlemmer, siger Thomas Drustrup

I praksis vil Plastindustrien i hvert magasin være afsender på otte sider blandt andet med politiske indspark, omtale af organisationens arrangementer og portrætter af medlemsvirksomheder.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.128