23948sdkhjf

Næsten en kvart million gæster til K-messe

Verdens største plastmesse K samlede trak 230.000 besøgende fra 160 lande og 3.285 udstillere til Düsseldorf.
I løbet af otte dage i oktober besøgte 230.000 gæster den store plast- og gummi-messe K i Düsseldorf. Gæsterne var fløjet ind fra 160 forskellige lande for at se nærmere på de 3.285 udstillere. Det er 12.000 besøgende mere, end da messen sidst blev afholdt i 2013.

- Bare antallet af eksperter der besøgte K-messen bekræfter vigtigheden af messen. Vi registrerer en øget efterspørgsel fra både Tyskland og især oversøisk. Det er tydeligt, at K-messen er innovations-platformen for hele sektoren, siger Werner Mathias Dornscheidt, CEO i messe Düsseldorf.

En undersøgelse af de besøgende viser, at 70 procent var udenlandske gæster, der var taget til Tyskland, og af dem var 40 procent oversøiske. Blandt var der op mod 30.000 fra Syd-, Øst- og Centralasien.

Et af de helt store temaer på messen var Industri 4.0 og Internet of Things.

- Mulighederne i Internet of Things stimulerer en stærk og seriøs interesse, især blandt yngre IT-kyndige kunder fra hele verden. Industri 4.0 er et fremtidstema, der vil holde os beskæftiget i de kommende år, siger Ulrich Reifenhäuser, formand for K-messens Advisory Board.

Stor investeringslyst
De mange besøgende var ikke kun kommet for at vinduesshoppe.

- Jeg har aldrig før set så mange kunder, der ønsket at købe direkte på en messe før. Antallet og størrelsesordenen af ordrer, hvoraf nogen blev indgået spontant, har langt overskredet vores forventninger. Det stod klart efter den første dag, at gæsterne ikke kun ville se ny teknologi, men også købe det. Der er en stærk investeringslyst i alle vores kundeindustrier på tværs af verden, siger Ulrich Reifenhäuser.

En rundspørge blandt de besøgende viser, at 60 procent af beslutningstagerne på messen havde konkrete intentioner om at købe, mens 58 procent fandt nye leverandører.

Med så mange besøgende kan det være svært at styrke de nære relationer. Derfor havde Plastindustrien inviteret til et inspirations- og netværksarrangement for de danske messedeltagere. Her deltog mere end 50 danske deltagere.

- Flere af vores medlemmer havde forud for messen ytret et ønske om at kunne mødes på tværs af de danske plastvirksomheder, hvilket der normalt ikke er mulighed for i løbet af en travl messe. Derfor er jeg også rigtig glad for, at så mange har valgt at prioritere vores lille "frirum" i en proppet messekalender, siger Plastindustriens administrerende direktør Thomas Drustrup.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.578