23948sdkhjf

3.458 besøgte Automatik 2016

Efter tre intense dage sluttede Automatik 2016 i Brøndby Hallen torsdag eftermiddag.
Det varme sensommervejr kunne ikke holde danske industrifolk væk fra Automatik 2016 i Brøndby Hallen.

- Det har summet af liv og aktivitet på standene, og tilbagemeldingerne er, at det har givet udstillerne mange kontakter. Det har været rigtigt godt for dansk industri, at vi kunne samle så mange besøgende - både fra virksomheder, forskningsmiljøer samt studerende. Så på trods af vejret fik vi succes, fordi folk har prioriteret at tage på messe, siger bestyrelsesmedlem i DIRA og forretningsdirektør i ABB Robotics, Steffen Enemark.

Han udtrykker samtidig stor begejstring for den flotte opbakning til konferenceprogrammet, der havde 1.068 tilmeldte:

- Vi har aldrig haft så mange deltagere til vores konferencer, men vi havde også et meget aktuelt og spændende program, siger Steffen Enemark.

Med på Automatik-messe for første gang
- Vi har fået en masse kontakter, som vi nu skal følge op på med besøg i den kommende tid.

Det fortæller seniorpartner Finn Hunneche, Blackbird, som med sit kun et år gamle firma var med på Automatik 2016 for første gang.

Blackbird var en af de 173 virksomheder, der udstillede på Automatik 2016.

Virksomheden præsenterede sit udstyr, der kan overvåge produktionen ved hjælp af en sensor og en boks, og som med et simkort sender data i skyen.

- Det er en meget enkel løsning, som let kan monteres på eksisterende produktionsudstyr. Jeg tror, at det er derfor, at vi får så stor respons, siger Finn Hunneche.

Blandt andre nye udstillere på Automatik-messen var Damvig Develop, som tilbyder 3D-print.

- Vi har været meget godt tilfredse, for vi har haft besøg af den målgruppe, vi gik efter, siger Flemming Gravesen, Damvig Develop.

- Målgruppen har været virksomheder, som producerer plastmaterialer i få eksemplarer. Med 3D-print kan vi tilbyde et alternativ, i stedet for at virksomheden skal udvikle støbeværktøj, uddyber Flemming Gravesen.

Overskueligt område
Automatik 2016 fyldte Brøndby Hallen til sidste kvadratmeter.

- Men det er et overskueligt område, og det betyder, at de besøgende hurtigt kan få et overblik over, hvad de kan se. Og vi oplevede flere gange, at gæsterne vendte tilbage til os igen, efter de havde været rundt på udstillingen, siger Ole Kirstein Mikkelsen, key account manager, Danfoss.

- Vi har fået skabt nogle gode kontakter blandt besøgende, som var ude for at finde nye leverandører, siger Ole Kirstein Mikkelsen.

Automatik 2016 havde gennem de tre dage besøg af 3.458 gæster. Det er en lille fremgang i forhold til den seneste Automatik-messe i 2014, som blev besøgt af 3.399 gæster.

Artiklen er en del af temaet Automatik 2016.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.38