23948sdkhjf

Kapema mærker ketchup-effekt

Omsætningen og antallet af medarbejdere steg kraftigt sidste år.
Den nordvestjyske maskinforhandler mærkede sidste år en voldsom stigning i omsætningen. 25 procent voksede salget, ifølge Kapemas direktør og medejer Peter Mortensen.

Indtjeningen ramte samme niveau som året før, og det er blandt andet på grund af investeringer i flere ansatte.

- Branchen har været i en ørkenvandring i nogle år, hvor der ikke er blevet investeret. Sidste år så vi en ketchup-effekt, hvor der blev investeret i alt det, som man har gået og haft behov for gennem de sidste år, men ikke turde købe, fortæller Peter Mortensen om regnskabsåret 2015.

Kapema har nu 13 ansatte – fire ansatte mere end for halvandet år siden. Det betyder, at der er ti på hovedkontoret og tre salgsingeniører, som kører på landevejen.

Fokuserer nu intenst på egen organisation
Tidligere har maskinforhandleren haft anparter i flere mindre kollegaer i branchen. Men samarbejdet med JM Maskiner, Robma og Cutma er nu stoppet.

Kapema vil fremadrettet fokusere meget intenst på sin egen udvikling og udbygningen af service og automation.

- Vi vurderer, at det er vigtigt at have knowhow og ekspertisen helt tæt på virksomheden. Vi udbygger konstant virksomhedens repræsentationer og dermed også vores kundeportefølje. Den position, vi dermed opnår på markedet, er naturligvis vigtig, at vi holder i eget regi, fortæller Peter Mortensen om strategiændringen.

Generationsskifte sat i gang
Efter at have været ansat hos Kapema i et år er Peter Mortensens søn, Kristian Mortensen, blevet medejer af den nordvestjyske maskinhandler. Kristian Mortensen er marketingschef i organisationen.

- Vi har indledt et generationsskifte herude, og det betyder, at vi nu er to indehavere, siger Peter Mortensen.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094