23948sdkhjf

Messedebutant vil hjælpe kunderne med besparelser

Kvik Isolering vil bruge HI-messen til at nå bredere ud og skabe opmærksom om virksomhedens isoleringsprodukter.
Et enkelt produkt, kort tilbagebetalingstid og miljøforbedringer – for de fleste lyder det som en sikker business case. Det er det i princippet også for Kvik Isolering, der sælger isolerings-produkter til ventiler, flanger, pumper og så videre. Men alligevel oplever den lille Fjerritslev-virksomhed, at det kan være svært at trænge igennem til kunderne med budskabet.

- Det er ikke noget problem at sælge vores produkter, når vi først kommer ind til kunden, men det er en udfordring at få lov at besøge dem, og de tøver også med at tage beslutningen, fortæller ejer Lars Weje.

- Selv om virksomheder kan spare 50-100.000 kr. om året, så er det ikke noget, de har tid til at beskæftige sig med. Vi har faktisk et tilbud ude lige nu, hvor tilbagebetalingstiden er seks måneder, men det har de ikke lige haft tid til, og nu er der gået mere end seks måneder. Så de kunne være begyndt at tjene penge nu, konstaterer han.

Søger nye markeder
Det er første gang, at Kvik Isolering er at finde på HI-messen, og derfor har Lars Weje og kollegaen Stein Willy Venstad heller ikke de store, forkromede målsætninger med deltagelsen.

- Vi er bare hernede for at se, hvad der sker og vise vores produkter – og for at finde et andet marked, end det vi plejer at være i, konstaterer Stein Willy Venstad.

- Vi er selvfølgelig interesserede i at møde nogen, der kan se en ide i det her. I går havde vi for eksempel en henvendelse fra en gæst, der var ude efter en metode til at opvarme vindmøllevinger, og han kunne se en ide i at arbejde videre med vores produkt. Det vigtigste for os her er, at kunderne kan se en anvendelsesmulighed i vores produkter, for vi ved, at vi kan lave det, uddyber Lars Weje.

Artiklen er en del af temaet HI 2015.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093