23948sdkhjf
Del siden
Annonce

En flot 2. plads til Dacapo Stainless ved årets store e-handelsprisuddeling

"Vi er utrolig stolte over 2. pladsen i konkurrencen”, udtaler Kristian Sylvest, CEO hos Dacapo. ”Vi er ikke kommet sovende til denne succes..."

I et skarpt felt lykkes det Dacapo at sikre sig en flot 2. plads i kategorien ”Bedste B2B-virksomhed med online omsætning op til 100 mio.” ved dette års FDIH e-handelskonkurrence.
Prisuddelingen foregik ved et stort show den 18. maj på Tivoli Hotel i København, og det var første gang vi var med i konkurrencen om den eftertragtede pris.


”Vi er utrolig stolte over 2. pladsen i konkurrencen” , udtaler Kristian Sylvest, CEO hos Dacapo. ”Vi er ikke kommet sovende til denne succes. Siden lanceringen af vores webshop i 2014, har hele ledelsesgruppen brugt 25% af al tid på digitalisering, herunder e-handel. Det er nødvendigt, hvis vores digitale strategi skal lykkes”. 

FDIH-juryens begrundelse var blandet andet, at Dacapo formår at give kunderne en simpel og hurtig adgang til det 11.000 varenumre brede sortiment. Vi blev desuden rost for vores innovative e-handelsløsninger, så som ”punch-out”, ”container-solution”, ”certificate bundle download”.


”Easy to do business with er vores slogan, og målet er, at vores digitale løsninger skal gøre kunderne mere effektive. Med vores mange unikke løsninger, skal de kunne købe rustfrit stål hurtigere, billigere og bedre, end de kan på konventionel vis”, fortæller Jesper Christensen, CFO hos Dacapo, som også har ansvaret for udviklingen af vores digitale løsninger. 


Og han fortsætter: ”Kunderne er lige så forskellige on-line, som off-line, og derfor skal vi tilpasse vores løsninger til selv små kundegruppers individuelle behov. Det er grunden til, at vi ikke benytter standardløsninger men selv programmerer fra bunden.
Eksempelvis ønskede en projektkunde muligheden for at kunne downloade alle sine certifikater til et projekt i én pdf, altså med ét klik. Den opgave løste vi på 14 dage - til glæde for et stigende antal projektkunder, der normalt bruger rigtig mange ressourcer på administration af certifikater”.


Den digitale andel af samtlige ordrelinjer er fortsat stigende hos Dacapo, og målet er at nå 50% inden for en kort årrække. Et realistisk mål, da vi allerede er godt over halvvejs. ”Vi forsætter med at udvikle vores digitale koncepter hver eneste dag. Vi lytter til kunderne og leder efter netop de funktioner, der kan lette deres daglige arbejde til fælles glæde og gavn”, slutter Jesper.

Dacapo Stainless A/S
Neptunvej 1
8600 Silkeborg
Silkeborg Kommune
Danmark
CVR nummer: DK26688248
P nummer: 1009203415

Kontaktperson

JC
Jesper Christensen
CFO
jch@dacapo.com

Send til en kollega

0.047