Gæstfrihed

| Medlemsnyhed | Indrykket af Profilpartners ApS

Gæstfrihed er en urgammel dyd, som også betaler sig i den moderne verden.

I vore dages globaliserede verden rygtes det hurtigt, hvis man ikke behandler sine nytilkomne gæster ordentligt. Ugebladet A4 har netop offentliggjort en undersøgelse, der godtgør, at næsten 2/3 af de adspurgte polske arbejdere føler sig dårligere behandlet af deres chef end af deres kollegaer.

Hvis ikke Danmark skal miste sin status som en god ”vært” med fare for ikke at kunne tiltrække den så vigtige udenlandske arbejdskraft i en tid, hvor vi i dén grad kommer til at mangle hænder til specialiserede stillinger bredt i industrien, så skal der andre boller på suppen.

Også i gamle dage var gæstebuddet helligt – både for værten og gæsten. Hvem kender ikke talemåden om, at man ikke må bære julen ud? En skøn garanti for at foræde sig, fordi det var lige så ilde set at takke nej til et overdådigt traktement som ikke at servere et. Var man en dårlig (læs: nærig) eller uhøflig vært, rygtedes det hurtigt – og det fik konsekvenser for forretningen, hvad enten man var bondemand, købmand eller håndværker.

I de 20 år Profilpartners har eksisteret, har vores konsulenter og headhuntere altid bestræbt sig på at være gode værter, når vi rekrutterer ledere og specialiserede medarbejdere på alle niveauer til mange forskellige stillinger og brancher. Og at dømme efter den gode feedback vi får fra kandidater og virksomhedskunder, så er vores opførsel ikke helt forfejlet!

Medlemsnyhed

Indrykket af
Profilpartners ApS

Beliggende i Roskilde, Køge, Kolding, Århus med domicil i
3460 Birkerød
Danmark
Profilpartners ApS

Send til en kollega

0.084